Cocoon

Technisch medewerker servicedesk

Zit service verlenen jou in het bloed en zorg jij voor een veilige, betrouwbare en up-to-date infrastructuur? Reageer dan nu meteen!

Check de vacature PDF! arrow

 

Functie

Onze servicedesk is verantwoordelijk voor het geven van support op het gebied van technische, administratieve en commerciële vraagstukken m.b.t. cloudservices en managed hosting. Als medewerker op onze servicedesk kom je in aanraking met de meest uiteenlopende zaken waar onze klanten en ook onze eigen organisatie vragen over kunnen stellen. Hierbij gaat het om het telefonisch en op de werkplek afhandelen van gebruikersproblemen tot het afhandelen van onder andere serverproblemen.

Je beschikt dus ook over een brede algemene kennis en in het bijzonder specifieke kennis van het internet en bent in staat, om als het moet, de diepte in te kunnen gaan. Je hebt ervaring met hostingservers/systemen en je weet je weg te vinden in Linux, Windows en Apple systemen.

Jouw taken & verantwoordelijkheden

  • Klantvragen afhandelen via telefoon, e-mail en ticketsysteem.
  • Verantwoordelijk voor het nauwkeurig registreren, analyseren, beoordelen en opvolgen van supportverzoeken.
  • Klanten adviseren over onze producten en diensten.
  • Aanvoelen wanneer zich verkoopkansen voordoen en deze doorspelen aan onze salesafdeling.
  • Het verzorgen van het kantoornetwerk, computers (Windows, Mac en Linux) en de ontsluiting naar internet (via xDSL en/of glasvezel).
  • Ondersteuning aan systeembeheer bijv. uitleg e-mail configuratie en FTP.
  • Ondersteuning administratie.
  • Ondersteuning klantenservice Netexpo & Informaxion (zusterorganisatie Netaffairs).

Jij bent verantwoordelijk voor de support werkzaamheden (kennis van onderstaande taken is een pré);

  • Verzorgen van backups van alle belangrijke data.
  • Installeren en onderhouden van (virtuele) servers.
  • Security testing en patching.

Jouw profiel

  • HBO denk- en werkniveau.
  • Goede kennis van internettechnologieën.
  • Relevante werkervaring in een ICT-functie of ICT-omgeving.
  • Servicegericht en klantgericht.
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.
  • 2+ jaren werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Energiek en ambitieus.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal.

Kom bij ons werken

Wie online beweegt, heeft ruimte nodig. Netaffairs levert al sinds 1999 hosting, cloud en internetdiensten met als specialisatie managed applicatie hosting, Amazon Web Services (AWS) beheer en ownCloud. Wij begrijpen als geen ander dat persoonlijk advies, 24/7 monitoring en support de belangrijkste speerpunten zijn in onze dienstverlening.

Word jij onze nieuwe collega? Mail naar hr@just-internet.nl en wie weet zien we jou hier snel op kantoor voor een eerste kennismaking.

Technisch medewerker servicedesk